fredag 11 februari 2011

back in buisness

Hej hallå där kött å blåbär

Jag är ju kärringen mot strömmen i det stora hela, även fast mitt bloggande är att följa strömmen.. (jag har ju iaf en blogg)
Därför gör jag långa inlägg med långa mellanrum, medan alla de andra bloggarna skriver korta inlägg ofta...

Jag har kommit tillbaka till arbetet efter min lilla fadäs med fingret, det är väl inte helt ok än, men det går att jobba. Är lite knöligt om jag måste skruva å ta i.. men va fasiken, jag har ju en chef som gärna skruvar som en vettvilling.
Är så skönt att göra något vettigt på dagarna igen.
Har fått en ny kollega igen... Har väl avverkat 3 st ordinarie kollegor och 1 vikarie sen jag började för snart ett år sedan... =)
Men den här gången hoppas jag att det funkar... (håller tummarna)

Lillfisen fyllde 2 år igår.. Det är helt galet va fort tiden går, känns ju som igår jag låg på förlossningen och krystade för glatta livet.
Han är så rolig lillskrutten, han vägrar prata.. eller han säger vissa ord.. typ Pappa, bajs, tack, där, ja och Ba (banan) men inte mamma inte.. jäkla skrotunge
På hans födelsedag fick han en verktygslåda av mig å maken sen var mormor å morfar (alfreds) och Fillifjutten här med en resväska, 2 dvd filmer med Nicke nyfiken och ett par galonhandskar.
Imorgon(lördag) kommer farmor, farfar o gudfar hit och firar sen kommer resten av släkt å vänner på söndag.

Jag å maken hade tänkt att fira våran första bröllopsdag imorgonkväll (en dag i förväg). Vi fick inte tag i någon barnvakt över hela helgen så vi får nöja oss med middag å bio.. inte helt fel det heller. ska bli så härligt att komma ut och bara mysa vi två.


Måste ju bara lägga in att det har snöat lite här hemma sista dagarna.. eller, det snöade igår ungefär 12 timmar. Kom väl ungefär 3 dm, var som att någon hade öppnat upp himlen.
Så jag och sonen var ut idag och skottade lite men han är så förkyld så det blev en snabbis. Får försöka göra det bättre imorgon, hundgårdarna måste iaf skottas ur för vovvarna ser över staketet nu...

Nä, nu blir det mys med maken innan läggdags

Ha det bäst

//J

Inga kommentarer: