torsdag 21 april 2011

Xtravaganza och guld

Jahapp... jag såg en annons i ST för en och en halv vecka sen.. Det var en tävling som Radio Guld och Xtravagaza hade anordnat. Man kunde vinna ett års viktminskningsprogram.. Jag har, som ni redan vet, kämpat en del med vikten med varierade resultat. Så jag tänkte, what the hell, det skadar ju inte att kasta iväg en ansökan. Med 2 dagar till godo innan urvalet skulle göras skickade jag in min motivering.
Några dagar senare fick jag komma in på intervju, efter ännu några dagar fick jag besked.. JAG HADE VUNNIT, tillsammans med en karl som heter Staffan (min första körskolelärare f.ö)
Det är bestämt att jag ska gå på en 26 veckors viktminsking och sedan 26 veckor som jag lär mig att fortsätta mitt arbete med vikten.

Nu i 3 veckor ska jag bara äta soppor och shakes. Det är ju bara i 3 veckor, så det lär jag ju klara av. Staffan däremot ska bara äta dessa fram till midsommar.
-29kg hoppas jag att jag har skakat av mig fram till oktober och jag är helt övertygad om att det ska gå. Min familj och mina vänner stöttar mig, och det behövs för allt utom pepp kan jag vara utan. De som inte har något positivt eller snällt att säga om detta kan lika gärna hålla käft till jag är klar.

Idag var första dagen med mina soppor. Jag delade upp 2 av dessa och åt en hel. Har varit lite hungrig men jag ska ju även dricka en ohygglig mängd vatten så det dämpar lite. De 3 första dagarna ska visst vara värst så jag ser fram emot att påsken snart är över =)

Igår var jag och beställde en fin mugg av Erica på Gallerica som jag ska äta mina soppor ur, så det blir lite mer "lyx" av mina måltider. Kolla in hennes blogg på www.kolstakonstkeramik.blogg.se

Nu ska jag gå och festa till det med lite bubbelvatten

ha det gott

//J

Inga kommentarer: